Majlis Berbuka Puasa Bersama MB'ians di Hotel Emperor Melaka - 19 July 2013

Kembara Muhibbah Felda - JPM - 27/10/2013

Author Topic: Selamat Datang...  (Read 6947 times)

eddie

  • Lesen B Full
  • ****
  • Posts: 512
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #15 on: April 11, 2011, 04:17:17 PM »
cian la kat kawan kita yg bagi sumbangan ikhlas... tapi org buat tak ikhlas.... apa mcm pun kalu dah org buat mcm tu kita terima aje la.. pasal dia sanggup buang persahabatan.... yg selama nie moto dia rosak kawan2 yg bantu... duit dari halal jadi HARAM jadah... bagi family makan plak tu... kalu x setel dunia..kat akhirat terima balaan... kalu kat dunia terima balasan.. nasib dia la... HARAM tetap HARAM ::)

izad mlk

  • Moderator
  • Lesen GP
  • *****
  • Posts: 995
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #16 on: April 11, 2011, 04:40:33 PM »
u right bro... ;)

glovesidi

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 187
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #17 on: April 11, 2011, 09:47:25 PM »
 :-X sabar bebanyak..da da...bak kata bang nakaman..Tak guna nak ungkit lagi...benda dah lepas dan jadikan ia sebagai pengajaran...




eddie..bila nak makan lempeng :P?piunggggggg

cocos

  • Lesen L
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #18 on: April 11, 2011, 10:08:48 PM »
salam suma,
 tahniah kepada mereka yg sanggup meneruskan tradisi kelab supaya terus relevan trus bersaing secara sihat dlm industri pemotoran,harap berkekalan dgn sokongan yg ada. .juga kepada mantan pengurusan kelab , terima kasih kepada anda, bersusah payah jgk , pada peringkat awal menubuhkan kelab .., harapan kita hanya mau terus melihat kelab terus menyumbang sesuatu yg baik dari segi kemasyarakatn / agama .

 rasanya tak perlu dipanjangkan hal yg dulu ..kita ambik selangkah / 2 3 langkah pun tak pe , untuk memantopkan lagi kelab
sekian .

eddie

  • Lesen B Full
  • ****
  • Posts: 512
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #19 on: April 13, 2011, 08:18:34 AM »
memang tak nak panjangkan... kalu dia setelkan duit2 kawan yg telah sumbang utk web dulu... mcm aku kata la... yg tak menyumbang tu x rasa..... cuba lepas nie menyumbang pasti serius ambil berat tentang web.... nie amanah kena jaga ....  :(

izad mlk

  • Moderator
  • Lesen GP
  • *****
  • Posts: 995
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #20 on: April 13, 2011, 09:43:17 AM »
betul kata bro eddie tu.bkn nak panjangkan cite.tp tu duit org.
dia bayar balik,so pastu da takda kena mengena lg dia ngan club. ;)

nakaman

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #21 on: April 13, 2011, 06:54:52 PM »
memang tak nak panjangkan... kalu dia setelkan duit2 kawan yg telah sumbang utk web dulu... mcm aku kata la... yg tak menyumbang tu x rasa..... cuba lepas nie menyumbang pasti serius ambil berat tentang web.... nie amanah kena jaga ....  :(

Bagi aku....perjalanan hidup kita ibarat roda...sekarang mungkin kita berada diatas TAPI jangan sekali-kali kita lupa untuk menjenguk kebawah sebab belum tentu kita berada diatas sentiasa. Harap kita semua faham akan masalah yang dihadapi oleh kawan kita. Aku tak berpihak pada mana mana. Aku kesian dan simpati pada kawan2 yang telah menyumbang dan aku turut simpati pada kawan yang lain.

Janganlah kita buka pekung didada.......

Lemax

  • Global Moderator
  • Lesen GP
  • *****
  • Posts: 826
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #22 on: April 14, 2011, 04:08:13 AM »
Heheh.. sekali lagi nak cakap.. kalau tak kene tak tau camne rasanya..

Tak kira yang di bawah atau yang di atas, ada masalah masing-masing, yg penting segala masalah ada jalan penyelesaiannya.

Ni nak tanya, kenapa Mr x tak cuba nak selesaikan ?. Contohnya Mr x boleh jumpa bendahari, kata aku ada masaalah besar, aku dah terpakai, aku mintak maaf, aku akan cuba ganti.. rasa-rasanya member2 semua pun boleh faham, boleh lebih kurang. Berbudi-bahasa la sikit kawan, bukannya hanya duduk diam dan biarkan orang menunggu macam buah tak jatuh. Heheh..kesian.. orang yang tak tau IT ni duduk la menunggu terkebil-kebil.

Aku yakin, semua penyumbang2 tidak mahu dana tu masuk kekocek masing2 balik, yang mereka mahu dana yang dicari hasil titik peluh tu digunakan ke jalan yang betul seperti tujuan dana itu dikumpul.

Dan ni nasihat saya kepada Mr X (jika dia membaca), bersihkanlah nama anda secepat mungkin, jumpa bendahari, berbincang dengan bendahari..dan jikalau nak 'kau-tim' ngan owner, just call owner(terpulang kepada owner), dan owner akan maklumkan kepada Bendahari.
Insyaallah, semuanya akan selesai.

Mintak maaf banyak2 jika statment ini menyingung perasaan sesiapa. no war  ;D
« Last Edit: April 14, 2011, 05:30:56 AM by Lemax »

eddie

  • Lesen B Full
  • ****
  • Posts: 512
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #23 on: April 14, 2011, 08:23:36 AM »
aku setuju apa yg di kata oleh lemax... bkn nak cari lawan.. tapi biar ramai kawan... 

nie pasal ibarat roda nie..ikut budaya mana??? setahu aku yg banyak pakai roda ada sebuah negara.... takkan nak ikut gak. jgn kicik hati ye nakaman... memang ada negara tu hidup dia org semua pakai falsafah nie roda.   

Kita org Islam ada dua aje pilihan... buat baik dan buat x baik..... pilih syurga or neraka... jln yg benar or jln yg x benar... buat pilihan terbaik utk family... kalu cofius rajin2 bertanya pendapat org lain.. jgn menyombong diri..... tanya plak dgn org yg benar2 nak membantu bkn yg merosakkan .... so buat la pilihan... nie umum yekk x ada kena mengena hidup or yg telah mati... ;)

cocos

  • Lesen L
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #24 on: April 14, 2011, 06:13:05 PM »
rasanya mr x , pun tahu halal haram , dia sedar apa yg dia lakukan cuma , belum dtg kesedaran lagi pada mr x , harap pada yg terlibat dapat bersabar , kebenaran akan muncul .

 

rashidzx11

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 182
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #25 on: April 16, 2011, 05:32:16 PM »
semua komen ada betul laaa ...

tunggu kat tts dah berbulan-bulan taknak muncul . sabarrrr sabarrrr . 8)

mr x ada muncul kat fb tapi taknak citcat laaa ..  ???

say no to war ...  ;D

nakaman

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #26 on: April 17, 2011, 07:32:24 PM »
aku setuju apa yg di kata oleh lemax... bkn nak cari lawan.. tapi biar ramai kawan... 

nie pasal ibarat roda nie..ikut budaya mana??? setahu aku yg banyak pakai roda ada sebuah negara.... takkan nak ikut gak. jgn kicik hati ye nakaman... memang ada negara tu hidup dia org semua pakai falsafah nie roda.   

Kita org Islam ada dua aje pilihan... buat baik dan buat x baik..... pilih syurga or neraka... jln yg benar or jln yg x benar... buat pilihan terbaik utk family... kalu cofius rajin2 bertanya pendapat org lain.. jgn menyombong diri..... tanya plak dgn org yg benar2 nak membantu bkn yg merosakkan .... so buat la pilihan... nie umum yekk x ada kena mengena hidup or yg telah mati... ;)

Aku faham akan keadaan orang menyumbang....tak dapat dinafikan tentunya terasa keHILANGan..... Mr X tu tentu punya alasan...Tak mahu beri sebab atau apa alasan pun kita tak tahu...yang pasti mesti dalam kesempitan hidup....HALAL dan HARAM...yea memang itu bagi kita yang beragama Islam...tepuk dada tanya selera check pocket..... ;D ;D

eddie

  • Lesen B Full
  • ****
  • Posts: 512
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #27 on: April 17, 2011, 07:49:01 PM »
aku tgk dia senang lenang aje...... sampai aku confius ..adakah dlm kesempitan hidup atau senang lenang dgn cara mcm nie.... ???

nakaman

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #28 on: April 17, 2011, 07:52:15 PM »
aku tgk dia senang lenang aje...... sampai aku confius ..adakah dlm kesempitan hidup atau senang lenang dgn cara mcm nie.... ???

Nampak zahir saja kot....sebab HIDUP perlu diteruskan.......Tapi kalu nampak sesuatu yang baru...Kite Bakor...je....

izad mlk

  • Moderator
  • Lesen GP
  • *****
  • Posts: 995
    • View Profile
Re: Selamat Datang...
« Reply #29 on: April 18, 2011, 01:56:03 PM »
ayat popular skrg ni... ;D

 

Jumlah User Yang Telah Visit