Majlis Berbuka Puasa Bersama MB'ians di Hotel Emperor Melaka - 19 July 2013

Kembara Muhibbah Felda - JPM - 27/10/2013

Author Topic: Hilang tayar, rim depan rumah  (Read 1893 times)

CaptRahman

  • Moderator
  • Lesen Terbang!
  • *****
  • Posts: 2996
    • View Profile
Hilang tayar, rim depan rumah
« on: March 11, 2012, 08:42:50 PM »
Ini macam pun ada dah...

Wartawan Sinar Harian
10 Mac 2012
 ALOR GAJAH - Seorang bapa menyangka motosikal anaknya yang diletakkan di luar rumah tetapi hilang kedua-dua tayar serta rim, sedang diperbaiki.

Namun, akhirnya dia menyedari motosikal jenis Yamaha LC135 itu sebenarnya jadi mangsa pencuri tayar dan rim motosikal.

Kejadian berlaku di Taman Pisang Emas Jaya, Gadek, dekat sini, awal pagi kelmarin apabila Azhar Abd Aziz, 43, mendapati motosikal milik anak sulungnya, Saiful Azan, 17, itu diletakkan atas batu-bata, sementara kedua-dua tayar dan rim hilang.

Kejadian disedari kira-kira 7 pagi ketika Azhar mahu keluar pergi ke tempat kerja, bagaimanapun menyangkakan tayar hadapan motosikal itu rosak serta ditanggalkan anaknya untuk diperbaiki.

“Sebaik terpandang motosikal itu, saya tanya kepada anak saya, tetapi anak saya menafikan dia membaiki motosikalnya itu.

“Ketika itu baru saya sedar tayar dan rim motosikal anak saya sudah dikebas pencuri,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya, semalam.

Azhar berkata, pencuri berkenaan dipercayai melakukan kegiatannya sekitar 1 dan 2 pagi kerana dia dan isteri, Eda Murni Mochtar, 40, terdengar bunyi sesuatu dari luar rumah pada waktu itu.

“Ketika itu, saya dan isteri tidur bersama tiga anak saya di ruang tamu. Isteri saya terjaga dalam keadaan mamai selepas terdengar bunyi di luar, namun hanya menyangkakan kucing,” katanya.

Selain itu, katanya, terdapat beberapa kesan minyak hitam yang terdapat pada dinding luar rumahnya.

“Malah, terdapat kesan minyak pada tembok rumah dipercayai kesan seseorang memanjat,” katanya.

Menurutnya, motosikal berkenaan digunakan anaknya untuk pergi ke sekolah setiap hari.

N.M. HILMI

  • Moderator
  • Lesen Terbang!
  • *****
  • Posts: 2535
  • Selamat Menungang!! :D
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #1 on: March 12, 2012, 01:47:06 AM »
mcm2 hal lhh.... risau org jee.....
meleper di tempat yg betul.. jom MIMC!!!

CaptRahman

  • Moderator
  • Lesen Terbang!
  • *****
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #2 on: March 14, 2012, 02:39:33 PM »
Ni gambau nye...

racingzonne

  • Lesen L
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #3 on: March 19, 2012, 05:34:53 PM »
gile berani tul

CaptRahman

  • Moderator
  • Lesen Terbang!
  • *****
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #4 on: March 19, 2012, 05:39:50 PM »
Yang mak bapak dia tu, macam mana boleh tak perasan orang berpomen kat porch dia tu..bukannya rumah banglo besau pun...

Administrator

  • Administrator
  • Lesen Terbang!
  • *****
  • Posts: 2854
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #5 on: March 19, 2012, 06:26:28 PM »
Yang mak bapak dia tu, macam mana boleh tak perasan orang berpomen kat porch dia tu..bukannya rumah banglo besau pun...

rasanya anak dia jenis kaki bukak motor...tu yg bapak dia konpius..ingatkan anak dia tgh jadi McGyver rupenya McPenyamun daaaa  :P

Kawanzz

  • Lesen B3
  • **
  • Posts: 60
  • ninja250r MCC 6278
    • View Profile
Re: Hilang tayar, rim depan rumah
« Reply #6 on: March 28, 2012, 08:13:39 AM »
macam2 skang ni derr...tak dapat moto rim pon jadi laaaa... >:(
RIDE sampai KEJANG....

 

Jumlah User Yang Telah Visit