Majlis Berbuka Puasa Bersama MB'ians di Hotel Emperor Melaka - 19 July 2013

Kembara Muhibbah Felda - JPM - 27/10/2013

Makluman / Announcement > Pusat Sumber/Resources Centre

Cara2 nak upload gambar

(1/6) > >>

eddie:
sesiapa yg expert... tolong ajar caar2 nak upload gambar kat web nie hhehehehh ;D

mirak:
 ;D ??? ;D ;D ;D ;D per per pun kena resize gambir dulu ....

ston_kol:

--- Quote from: mirak on April 07, 2011, 11:41:45 PM --- ;D ??? ;D ;D ;D ;D per per pun kena resize gambir dulu ....

--- End quote ---
Betul tu.Kalau besar sangat, pening kepala orang nak tengok... ;)

ston_kol:
OK.Untuk nak upload gambar ni ada banyak cara.Tapi kat sini saya akan tunjukkan 2 cara.Tapi Korang kenelah ada akaun kat www.photobucket.com atau pun di www.imageshack.us .Jangan risau ianya PERCUMA.Tapi digalakkan guna photobucket sebab kat Photobucket kita boleh simpan/resize gambar tersebut untuk digunakan lain kali asalkan kita tak mengubahnya ke tempat lain."Link" dah berubah, maka gambar akan

Kalau nak upload gambar tu, macam bro mirak cakap,jangan besar sangat.Tak cool…
Kalau boleh biar cukup² jer atau sedap mata memandang…Jangan lupa resize yer

Untuk Photobucket







Untuk Imageshack








Saya bukannya pandai,tapi dah tanggungjawab.Buat apa yang termampu.
Kalau ada terkurang atau tak betul,tolong ejaskan yer....

mirak:
weldone ston aku raser cukup jelas penerangan tu....  ;D ;D ;D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version