Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Majlis Berbuka Puasa Bersama MB'ians di Hotel Emperor Melaka - 19 July 2013

Kembara Muhibbah Felda - JPM - 27/10/2013

Topics - CaptRahman

Pages: 1 ... 5 6 [7]
91
Report / Pictures / Pictures : Rides Iron Butts 01 May 2012
« on: May 02, 2012, 08:31:29 PM »



























92
Perjumpaan/TTs / Boling mingguan MBians - 13 Apr 2012
« on: April 13, 2012, 03:04:45 PM »
Di jemput semua bikers yang nak golek bola, boleh datang di Mahkota Parade pada malam ini.

Tempat: Ampang Bowl, Mahkota Parade
Masa : Mula 9.30 malam
Bayaran : RM3.00 per game ( setelah diskaun)
Jemputan: Semua bikers MB dan ahli keluarga kalau berminat.

Kalau boleh beri maklum balas sebelum pkl 6 ptg ini untuk urusan tempahan lane.

93
Sembang-Sembang Kedai Kopi / Janda Lama Jebat.....
« on: April 09, 2012, 02:32:35 PM »
Rasa rasanya ini lah kapal yang pernah Bro Jebat kerja dulu dalam tahun 80an....ada 2 biji macam ni..Bunga Permai dan Bunga Suria...

94
Berita/News / TBW 2012 - Bikers Manjong meninggal dunia
« on: April 02, 2012, 10:01:11 AM »
KUALA TERENGGANU: “Sejak tiba di sini (Kuala Terengganu) Jumaat lalu untuk menyertai program Terengganu Bike Week (TBW) 2012, arwah sangat gembira serta sihat dan tidak sangka dia meninggal dunia hari ini (kelmarin),” kata Komander Sazalee Shoib, rakan kepada Komander Markas Udara Pangkalan Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM) Lumut, Perak, Kapten Ahmad Shukri Mohd Yunus, 49, yang meninggal dunia di sini, kelmarin.

Menurut Sazalee, Ahmad Shukri meninggal dunia selepas mengadu sesak nafas ketika dalam perjalanan bertemu rakannya di Awana Kijal, Kemaman bersama empat rakan masing-masing menunggang motosikal berkuasa tinggi jenis BMW GS1200 Adventure, jam 5.45 petang, kelmarin.


Arwah dan rakannya dari Persatuan Manjong Bikers yang bernaung di bawah kerajaan negeri Perak antara 1,200 pemilik motosikal berkuasa tinggi berada di negeri ini bagi menyertai program TBW 2012, bermula Jumaat hingga semalam.


TBW 2012 program tahunan anjuran Persatuan Permotoran Terengganu (PPT) bertujuan mempromosikan negeri ini sempena Tahun Melawat Terengganu (TMT) 2013 sambil beramal diadakan secara berkonvoi ke beberapa destinasi pelancongan menarik di negeri ini.


Sazalee berkata, sebaik peserta konvoi diketuai Presiden PPT, Tengku Sri Temenggong Raja, Datuk Seri Tengku Baharuddin Sultan Mahmud berlepas ke Tasik Kenyir, Hulu Terengganu kira-kira jam 10 pagi kelmarin, arwah berkata ‘tidak sedap’ badan dan membatalkan hasrat menyertai konvoi berkenaan.


“Kami pulang ke Lumut pada keesokan hari (semalam) dan arwah melakukan aktiviti sendiri sebelum mengajak ke Awana Kijal, Kemaman bertemu rakan jam 5.30 petang,” katanya.

95
Berita/News / Kemalangan rakan MBians di Alor Gajah
« on: March 14, 2012, 10:18:04 AM »
`Lelaki melambung rakan sekerja’

      ALOR GAJAH: “Apabila terdengar dentuman kuat saya berpaling dan ternampak seorang lelaki melambung sebelum jatuh atas jalan.

“Saya berlari nak melihat keadaan mangsa dan panik mendapati tubuh terbaring berlumuran darah itu rakan sekerja,” kata Abd Kadir Kechut, 46.


Dalam kejadian jam 9 malam kelmarin, Pembantu Farmasi di Klinik Kesihatan Masjid Tanah, Mohd Firdaus Yahya, 32, terbunuh selepas Honda Wave ditunggangnya merempuh Perodua Viva di simpang tiga berhadapan klinik itu.


Difahamkan, sebelum kejadian motosikal mangsa hilang kawalan dan merempuh Perodua Viva secara tiba-tiba membelok ke kanan jalan mengakibatkan Mohd Firdaus melambung melepasi kereta dinaiki dua beranak berusia 25 dan 56 tahun itu manakala motosikalnya terbakar.


Abd Kadir berkata, ketika kejadian dia bersama beberapa rakan berada di kafeteria klinik.


Katanya, seorang anggota bomba memadamkan kebakaran motosikal menggunakan alat pemadam api.



“Saya terkejut menyedari orang yang melambung tadi rakan saya dan dalam keadaan panik bergegas membantu rakan lain mengambil pengusung dan membawa Mohd Firdaus ke klinik untuk rawatan,” katanya.

96
Berita/News / Hilang tayar, rim depan rumah
« on: March 11, 2012, 08:42:50 PM »
Ini macam pun ada dah...

Wartawan Sinar Harian
10 Mac 2012
 ALOR GAJAH - Seorang bapa menyangka motosikal anaknya yang diletakkan di luar rumah tetapi hilang kedua-dua tayar serta rim, sedang diperbaiki.

Namun, akhirnya dia menyedari motosikal jenis Yamaha LC135 itu sebenarnya jadi mangsa pencuri tayar dan rim motosikal.

Kejadian berlaku di Taman Pisang Emas Jaya, Gadek, dekat sini, awal pagi kelmarin apabila Azhar Abd Aziz, 43, mendapati motosikal milik anak sulungnya, Saiful Azan, 17, itu diletakkan atas batu-bata, sementara kedua-dua tayar dan rim hilang.

Kejadian disedari kira-kira 7 pagi ketika Azhar mahu keluar pergi ke tempat kerja, bagaimanapun menyangkakan tayar hadapan motosikal itu rosak serta ditanggalkan anaknya untuk diperbaiki.

“Sebaik terpandang motosikal itu, saya tanya kepada anak saya, tetapi anak saya menafikan dia membaiki motosikalnya itu.

“Ketika itu baru saya sedar tayar dan rim motosikal anak saya sudah dikebas pencuri,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya, semalam.

Azhar berkata, pencuri berkenaan dipercayai melakukan kegiatannya sekitar 1 dan 2 pagi kerana dia dan isteri, Eda Murni Mochtar, 40, terdengar bunyi sesuatu dari luar rumah pada waktu itu.

“Ketika itu, saya dan isteri tidur bersama tiga anak saya di ruang tamu. Isteri saya terjaga dalam keadaan mamai selepas terdengar bunyi di luar, namun hanya menyangkakan kucing,” katanya.

Selain itu, katanya, terdapat beberapa kesan minyak hitam yang terdapat pada dinding luar rumahnya.

“Malah, terdapat kesan minyak pada tembok rumah dipercayai kesan seseorang memanjat,” katanya.

Menurutnya, motosikal berkenaan digunakan anaknya untuk pergi ke sekolah setiap hari.

97
Perjumpaan/TTs / Futsal MBians - malam ini 09/03/2012 @ Pkl 9.30 malam
« on: March 09, 2012, 01:08:42 PM »
Di jemput semua MBians dan rakan2 turut serta dalam Futsal malam ini..
Kick off pkl 9.30 malam.
Undangan event boleh diikuti dalam facebook..setakat ini ada 8 pemain..mari ramai2kan..

98
Perjumpaan/TTs / TTS kat BB Bangi - Malam ni 01/03/2012
« on: March 01, 2012, 12:37:11 PM »
Rancangan untuk ber tts di Bandar Baru Bangi pada malam ini...Kepada MBians yang ada berhampiran boleh turut serta..
Kemungkinan akan di buat di cafe berhampiran kediaman pelajar PoliTech dan bermula pada jam 9.30pm.
Alham, confirmed. Aizat dan Raja Firdaus?

99
Sembang-Sembang Kedai Kopi / Dua motosikal untuk ke masjid dikebas
« on: March 01, 2012, 11:08:23 AM »

      ALOR GAJAH: Malang bagi seorang lelaki warga emas apabila dua motosikalnya dilarikan pencuri dalam tempoh sebulan.

Baba Kechot, 83, berkata kejadian terbaru berlaku awal pagi semalam di perkarangan Masjid Kampung Londang, Masjid Tanah. Menurutnya, dalam kejadian kira-kira jam 5.20 pagi itu, dia sedang bersiap menunaikan solat Subuh sbelum dikejutkan dengan bunyi benda terjatuh lalu keluar meninjau.


“Saya terkejut melihat kelibat seseorang sedang menghidupkan motosikal Honda EX5 milik saya dalam keadaan tergesa-gesa sebelum memecut laju ke arah Masjid Tanah,” katanya, semalam.


Menurutnya, dalam kejadian sebelum ini, dia kehilangan motosikal jenis sama di pekan Masjid Tanah kira-kira sebulan lalu.


Katanya, kehilangan motosikal itu menyebabkan dia kini berdepan kesukaran menunaikan solat berjemaah berikutan jarak rumahnya dengan masjid berkenaan agak jauh.

Kesian pak cik ni...

100
1.alham 017 2122414 (Bukit Beruang/Putrajaya
2.azwan 012 2726546 (Jambu Alor Gajah)
3.cikgu mus 013 2998836(Alor Gajah/Seremban)
4.mail - 012 9190657 (Bukit Beruang)
5.mail lambong - 013 2016848 (Bukit Beruang)
6.Azzfar- 012 9704951 (Tmn Tasik Utama Ayer Keroh/Lubok China)
7.Lio- 012 3896415 (Bukit Baru)
8.Remy - 012 620 4599  (Teluk Mas)
9.Rafi - 012 6774777 (Melaka/Limbongan/Cheras)
10.N.M.Hilmi - 012 934 1104 (Batu Berendam/Simpang Ampat)
11.boy/Zulfadhli  - 019 9992600 (Ipoh/Muadzam Shah)
12.Syafinaz KeSaRa - 012 7097277 (Bkt Rambai/Pulau Gadong/Muar)
13.Aleh 019 6176721 (Jasin / Senawang)
14.Zong Heng Ah Meng 019 6659623
15.Zong heng Kok Pin 016 6659625
16.Ap Awesom - 017 7297376 (JB - Gelang Patah)
17.Md Rizal Said - 017 6201169 (Bukit Baru)
18.ajax/azrin - 012 6231523 (Duyong/Ayer Molek/M Tanah)
19.Capt Rahman - 012 6181962 (Dayabumi, KL/ Seri Putra, Bangi / Melaka Baru)
20.Hazman - 010 892 3391 ( Duyung )
21.AhmIen- 017 6962586 (Klebang besar)
22.Aqhim - 010 2806205 (Tiang Dua)
23.Mad Racingzonne - 013 2096963/012 6526531 (Durian Tunggal))
24.Shahrul_Yu Versys MCD 1477 - 019 7740997 ( Bukit Beruang / Muar )
25.Aca - 012 6163765 ( Duyung/Bukit Katil)
26.Acap - 014 2602740 (Muar/Sungai Rambai/Merlimau/Puchong)
27.Faizal ER6N - 012 2908465 (Duyung)
28.Matt CBR - 016 7768008 (Melaka/Tampin/Alor Gajah)
29.Hazri/Jepon - 014 2632658 (Ayer Keroh)
30.Ariff Taiko Z750 - 019 6553853(Alor Gajah - Hatyai)
31. Ai-MLK - 012 242 0827 (KL - Melaka - Muar)
32. aldy dua (ady) 016 6344754 (Melaka - KL - Muar)
33. fariz: 017 2215238/013 3794882 (Taman Bertam Murni Pulau Gadong)
34. Azry Omar : 012 3679725 (Alor Gajah & Ayer Keroh).
35. Zaki : 017 6115161 (Seremban)
36. Wan JAIM : 012 6090012  (Bukit Beruang/Teluk Intan)
37. Kapten Amiruddin : 019 6420294 (Seremban - Simpang Empat - JB)
38. slam DIN :017 3774601 (Melaka)
39. CBR6 : 019-6594488 (Seremban)
40. Alex Gan : 017-6535561 (Seremban,Lubuk China,Melaka)
41. Muhammad Fazli : 017 6747285 (Bukit Rambai Melaka)
42. Amin : 017 6962586 (Kelebang)
43. Boy Blade :012 620 8055 (Air Molek)
44. Bashar ER6n : 012 2513672 (Bukit Beruang)
45. Esham : 019-6737488 (Taman Kelemak Alor Gajah)
46. Deanize3097 : 019 5683097 (Mindef/Semabuk/Umbai)
47. Shaiful Nizam (Toyzer6) : ???? (Klebang Besar)
48. Adiegani :0177506985 (Bkt Beruang)
49. lanun D lalok : 0176818960 (Bemban-MBMB)
50. fidzrul azuan : 0176848739 (melaka -> penang)
51. Zaly : 0122563933 (Alor Gajah)
52.faisal COE- 0136494550 (Bukit Katil)
53.azmir - 0192222176 (Klebang)
54 faizal jaafar(kapal ensem) - 0133929118 / merlimau estate
55.Nur Dinz 013 6589476 (sg udang)
56.Miezad - 0193686875 (Masjid Tanah/Bangi/kemaman)
57.Zaki Baber slm..zaki 0176115161 seremban
58.Md Rashid Jaafar aka Matlacip 0172544421 (Tedong/Merlimau/Pandan Indah/ICAN College)
59. Wan Shah-0176844770 (melaka/alor gajah/tampin/gemencheh)
60.Azry Omar salam..0123679725 alor gajah & ayer keroh..
61.Sharif Claybunk slam DIN :0173774601
62.Wak Rejal  017-247 5105
63.FHA`ARELLACHIK/ACHIK 017 6568004 ( MANE2 JE , JANJI DALAM MELAKA )
64.Wan Shah GT 150 - 0176844770(melaka/alor gajah/tampin/gemencheh)
65.Izzat Haiqal - 0136533870(alor gajah/melaka)
66.dody 0172333742 area kilinik tanjung,
67.adik dody (OG) 0173147844
68.adik dody (Mas) 0123984322
69.Prince Awan 0142371042
70.shah (Ak Si Beruang Gemuk)  0173594456..selandar/area sg besi
71.Bakri (bakk Bend) 0176670479/063846576(lubok cino/ramuan china)
72.Maya Gracie 01115656151 /nilaii
73.Ap Baba (Nizam) 0193062230 - seremban
74.Boy Ducati 012 620 8055
75.Shatez natez 0127441960 area jb & +6582457672 area spore...
76. Alfi Gunsmoke 0127595252 (Kluang/Alor Gajah/Seremban)

101
Sembang-Sembang Kedai Kopi / Pos Moto - Ada service?
« on: November 11, 2011, 02:51:50 PM »
Saya nak pos kan motor NAZA Blade 250 dari Melaka ke Seberang Perai. Ada tak sesiapa yang ada contact untuk memberikan service ni dengan harga yang berpatutan? POS Malaysia caj RM310.
Kalau ada tolong PM contact dan kos nya...

102
Salam Perkenalan/Introduction / Salam Perkenalan
« on: October 17, 2011, 09:15:44 PM »
Salam to all Melaka Bikers,
Salah thread tadi.
Lokasi: Bangi (weekdays) / Melaka Baru (Weekends)
Biasanya kalau weekend kemana mana dengan family. Susah sikit nak dapatkan  visa kuar malm sorang2 ni..he..he
Moto: Er6n (MCC 4721) & Blade250 (MBB 6366).
Kelab lain: MISC Bikers dan Putra Mahkota Bikers.

Pages: 1 ... 5 6 [7]
Jumlah User Yang Telah Visit